Immunoscore® inclus dans les guidelines cliniques 2020 de l’ESMO

HalioDx SAS, la société de diagnostic en immuno-oncologie, a annoncé qu’Immunoscore® a été inclus dans les guidelines cliniques 2020 de la Société Européenne d’Oncologie Médicale (ESMO) pour le diagnostic, le traitement et le suivi du cancer du côlon localisé.

Dans ces guidelines, Immunoscore® est pris en compte pour établir le profil pronostique des patients atteints d’un cancer du côlon au stade précoce, en combinaison avec la classification TNM[1], et ainsi orienter le choix du traitement par chimiothérapie chez les patients de stade II et ceux de stade III à faible risque.

Ces guidelines viennent en complément des recommandations de l’OMS qui intègrent désormais l’évaluation de la réponse immunitaire comme un critère essentiel pour le diagnostic du cancer colorectal, en plus des paramètres histologiques traditionnels.

« Avec une meilleure connaissance du risque de récidive des patients, la médecine de précision améliore considérablement les stratégies thérapeutiques », a déclaré le Pr. Josep Tabernero, de Barcelone, directeur de l’Institut d’oncologie Vall d’Hebron (VHIO) et co-auteur de ces guidelines. « Immunoscore® peut aider à adapter la prise de décision en matière de chimiothérapie, notamment dans les cas où nous sommes face à un choix entre la qualité de vie du patient et son risque de rechute ».

« Nous sommes heureux que l’ESMO reconnaisse, au travers de ses guidelines cliniques, la valeur de la validation clinique d’ Immunoscore® dans le cancer du côlon localisé. Il s’agit  d’une étape importante au service de notre stratégie visant à faciliter l’accès au test Immunoscore®, notamment au travers de programmes d’assistance aux patients et de diverses initiatives favorisant sa prise en charge financière », a déclaré Vincent Fert, PDG d’HalioDx.

Les Guidelines ESMO sont régulièrement mises à jour afin de garantir l’inclusion des pratiques les plus récentes et les plus efficaces.

[1] Classification internationale qui permet de se rendre compte du stade d’un cancer. La lettre T est l’initiale de tumeur et correspond à la taille de la tumeur ; la lettre N est l’initiale de node qui signifie ganglion en anglais et indique si des ganglions lymphatiques ont été ou non envahis ; la lettre M est l’initiale de métastase* et signale la présence ou l’absence de métastases.

About Immunoscore®

Immunoscore® is an in vitro diagnostic test measuring the host immune response at the tumor site. It provides a robust, precise, and quantitative assessment of lymphocytic infiltration and has been shown to predict outcome and response to therapies in several indications. Immunoscore® is currently being investigated in a broad number of clinical studies and cancer indications for establishing its performances as a prognostic factor as well as a predictive factor for response to drugs, notably chemotherapies and immunotherapies.

Immunoscore® Colon is the first IVD diagnostic test of our Immunoscore® portfolio for which a comprehensive corpus of clinical data demonstrating its clinical utility associated with TNM scoring in the management of localised colon cancer has been published. Additional immune-based assays in the same portfolio are used as clinical trial assays to support translational research and clinical development. Those assays enable Multiplex Spatial Tissue Analysis and combine proprietary multiplexed immunohistochemistry, advanced image analysis and computerized algorithms.

Immunoscore® is commercially available in more than 20 countries.

About HalioDx

The Immune Response to Cancer Diagnostics

HalioDx is an immuno-oncology diagnostic company providing oncologists and drug development organizations with first-in-class Immune-based diagnostic products and services to guide cancer care and contribute to precision medicine in the era of immuno-oncology and combination therapies.

Leveraging the pioneering work of Dr Jérôme Galon, HalioDx provides a unique range of immune scoring solutions including its flagship Immunoscore® assay for the assessment of the immune contexture of a tumor, as a key determinant of patients’ outcomes and response to cancer treatments.

HalioDx has developed a unique Biopharma partnering ecosystem for the identification of clinically relevant biomarker signatures, the demonstration of their clinical utility in trials and the development and commercialization of resulting diagnostic or companion diagnostic tests. Our programs draw on our expertise and focus on immuno-oncology, a complete suite of genomic and proteomic biomarker profiling services, a world-class data analysis and biostatistics platform, and CLIA-certified laboratories with compliant facilities in Europe and in the US to develop, manufacture, register and market in vitro diagnostic (IVD) products. HalioDx has rapidly become the preferred partner of Biopharma developing therapeutic antibodies, vaccines, chemotherapies, oncolytic peptides, and CAR-T cell therapies

For more information, please visit our websites www.haliodx.com and www.immunoscore-colon.com and follow the company on Twitter, Linkedin and Youtube.

Immunoscore® is a registered trademark of Inserm licenced to HalioDx. Brightplex®, TMExplore™ and Immunosign® are registered trademarks of HalioDx.

Vincent Fert

President and CEO